Meuterei (auf der Bounty oder wo auch immer)

Ein Piratenschiff. Die Besatzung meutert und verurteilt den Käptn zum Tode. Doch kurz nach dem Aufruhr sinkt das Schiff und die Piraten müssen um ihr Leben kämpfen. Bis der verratene, geschlagene Käptn sie rettet.

„The great exchange“ heißt das Stück von Thrice und ist eine schöne Allegorie auf das, was Christen glauben: Die Menschen haben Jesus verraten und zum Tode verurteilt, aber er war sich nicht zu schade, uns zu retten.

Und gute Mucke ist es auch!

I crewed on a fair golden ship that
went down at the dawn of the world
We mutinied had sentenced our captain to die
‚fore our sails had barely unfurled

We sank shortly after our riot,
Wanton flames and our powder kegs met
While I swam for my life became voices aloft,
joyful, unearthly, and dread

Singing of a violent, tireless mystery
That one would give his life to save his enemies

Too bone tired to keep my arms moving
To swim or even grasp out for straws
Undertow drew me down into its cold
and infinite, indigo jaws

I was singing of a violent, tireless mystery
That one would give his life to save his enemies

Thought I must be dead or dreaming
When my captain still battered, betrayed
Pulled me up, laid me over the beam he clung to
Breathed his last and sank under the waves

(Quelle: www.songmeanings.net)

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.